אילוף גורים – החשיבות של הסבלנות 

חשיבות הסבלנות

אנחנו אוהבים כלבים

Our Founder

אחת התכונות העיקריות שדרוש לבעל חיית מחמד היא סבלנות. שום דבר לא גורם לאדם לתסכול מאשר לחכות שמשהו יקרה ולא להבין מה זה שאמור להתרחש במוקדם או במאוחר. קל להיות מתוסכל כאשר מנסים לבצע פעילויות יומיומיות עם הכלב שלך. אתה פשוט לא יודע מתי הכלב יגיב ומה יגרום להם להגיב כמו שאתם מצפים. בעוד שאדם לא צריך להיות חסר סבלנות בזמן אילוף כלבים, פשוט תבין שהוא לא יבין מה קורה תחת לחץ שמפעילים עליו.

קל להבין מדוע אדם לא יבין מה עשה בעל הכלב. הכלב לא יבין למה הם קיבלו משמעת או אפילו נענשו בכלל. גם אם כלב נחשף למשהו מסוכן או למשהו מבלבל, לכלב לא יהיה מושג למה הם נענשים. אדם התכוון להתמודד רק עם התגובה שהוא גרם. לכל סוג של עונש שנגרם יכול להיות סיבה דומה, אבל זה לא אותו אחד. כאשר כלב גורם למשהו טוב והם נענשים על כך, הכלב תמיד בסופו של דבר מבולבל.

לפעמים אנשים שוכחים שכלב לא יכול לדבר עברית. מכיוון שהוא לא אנושי, כלב לא יכול לתקשר בצורה זו. זה אומר שבכל פעם שמשהו נעשה לא בסדר, הכלב לא יודע למה הם נענשים. אם רוצים להימנע מעונש, חשוב למצוא את מקור הפעולה הרעה. כשאתה רואה כלב מתנהג לא טוב, אתה צריך להבין שהוא לא עושה זאת כדי לחרבן אותך. במקום זאת, ייתכן שהם נחשפו לפעולה רעה איפשהו. לדוגמה, אדם קיבל את הכלב שלו ואז הלך והשיג מעט שאריות מזון. כשהכלב התנהג בצורה לא טובה, האדם פשוט הרים את העוף והלך איתו. עם זאת, הכלב ידע שכל מה שהם עשו לא בסדר. עם קצת מחקר, אתה יכול למנוע סוג זה של בלבול על ידי הכרת ההבדל בין מה שכלב יכול לעשות בשביל הבידור לבין מה שהוא עושה כדי למשוך תשומת לב.

ייתכן שהכלב שלכם נחשף לאירועים שליליים במקום של פרטיות כמו פנסיון או מעון יום לכלבלבים וייתכן שהם קשרו את האירועים הללו לפעולות או לתגובות שלכם. ייתכן גם שאדם הרים כלב שהיה בזמן או במקום הלא נכון או שפשוט לא היה אכפת לו. כאשר אתה מעניש את הכלב שלך לאחר אירוע, אתה יוצר תמונה נפשית שאומרת, "זה לא בסדר", שמעודדת אותם לחזור על הפעולה הזו.

לסיכום

חשוב להימנע מלהעניש את הכלב על סמך אירועים שהוא עשה בעבר. אולי הם לא מבינים מה אתה עושה או למה אתה מעניש אותם. אם אתה רוצה להעניש את הכלב שלך כראוי, עדיף להימנע מהאירוע בפועל ולקבוע את הסיבה לכך. לדוגמה, אם כלב קופץ על מישהו ואתה מעניש אותו, הוא יקשר את כל מה שהוא עשה אחרון לעונש שלך. הם עשויים בתורם להימנע מלעלות אליך. לא רק שזה יבלבל אותם, אלא שזה גם יכול לגרום לבעיות פחד מכיוון שהם לא בטוחים מה הם עשו לא בסדר. לכן, העונש המתאים הוא להתעלם מהם או להפנות אליהם את הגב.

בנוסף, עליך להימנע מלהעניש את הכלב שלך על דברים שהוא עשה בעבר. אם הם עשו התנהגות רעה, עליך לקבוע מדוע הם עשו זאת ולאחר מכן להעניש אותם כראוי על כך. במקרים מסוימים, ענישה שלהם על פעולה מסוימת עלולה לגרום לבלבול ולכן עדיף ללמד אותם באופן ספציפי פעולות חדשות. כבעלים של כלבים, חיות המחמד שלכם חשובות ולכן חשוב שתתרגל טכניקות ענישה וחיזוק חיובי כדי לעזור להן להתבגר.

דילוג לתוכן