אילו סוגי אילוף כלבים ניתן למצוא כיום

אנחנו אוהבים כלבים

Our Founder

כלבים הם בעלי חיים מבויתים שחיים יחד איתנו בבית והם זקוקים ללימוד והרגלים שיעזרו להם לחיות יחד איתנו בצורה שנוחה גם להם וגם לנו. אנו רוצים שהכלב שלנו ידע לישון במקום שמוגדר לו, יהיה נעים עבור בעלי הבית ועבור אנשים באופן כללי שמבקרים אתכם או שפוגשים ברחוב. הדרך ללמד כלב את אורחות החיים המתאימות אליכם היא באמצעות אילוף. מהו אילוף ואיך הוא מתבצע? על שאלה זו ועוד כמה שאלות בנושא נענה במאמר הבא. 

אילוף כלבים כתהליך

אילוף של כלבים הוא תהליך לימוד שלוקח זמן ובו הכלב לומד בצורה מתגמלת מה מותר ועשות ומה אסור. למאלפים מקצועיים יש תכנית פעולה הכוללת תחילה פקודות וציות להן ורק לאחר מכן יוכל המאמן לעבור לפקודות יותר מורכבות. אימוני אילוף כלבים יצליחו כאשר קיימת השקעה באילוף לפי סוג הכלב. חשוב להבין כי הפתרונות אינם מהירים ויש פה תהליך למידה שלוקח זמן. יש המון שיטות אילוף, המפורסמת ביותר היא בעזרת חיזוקים חיוביים כאשר הכלב עושה משהו נכון וטוב. במצב כזה יקבל ליטופים, תשבחות ולפעמים גם ממתקים לכלבים. 

באיזה תנאים נכון לאלף כלבים?

יש מספר תכניות המוצעות עבור אילוף של כלבים. חלק מהם מתבססות על מפגשים שבועיים וחלקם מתבססות על אילוף כלבים בתנאי פנסיון. אילוף מסוג זה לא מתאים לכל סוגי הכלבים והוא מומלץ על ידי המאלף באמצעות הידע שלו על אופי הכלב ומה יהיה טוב עבורו. יש כלבים שכדי ללמוד זקוקים למסגרת קבועה כמו פנסיון מלא. כאשר מתאימים את הצורך עבור הכלב, הצלחת התהליך גבוהה יותר. 

מתי מומלץ לקחת כלב לאילוף?

אנשים רבים שואלים האם לאלף כלב כאשר הוא גור או לחכות שיהיה מעט בוגר יותר. אז קודם כל חשוב לדעת שגם גורים ניתן לחנך, אך אותם ניתן ללמד בבית את הפקודות הראשוניות. גורים קטנים נמצאים עוד בשלב של ההסתגלות. ניתן לחכות קצת עם האילוף, לתת להם קודם כל להכיר אתכם ולהבין היכן הם נמצאים ורק לאחר זמן מה לגשת לאילוף על פי הצורך והמלצות המאלף לשיטת האילוף הטובה עבורם. 

מה לעשות בלילה הראשון של הגור בבית שלנו?

לפני שהגור מגיע אליכם, תדאגו לו לציוד הכולל מיטה, צעצועים ואוכל. מומלץ להוסיף לכל אלו גם ארגז. רוב הכלבים יכנסו לארגז וישהו בו, המתינו קצת זמן ואז קחו את הגור החוצה לעשות צרכים. הרגילו אותו לפעולה זו באמצעות חזרה שגרתית בכל יום. עם הזמן הגור שלכם יבין מה מצופה ממנו. הוא יכיר היכן הוא ישן ויבין שלא עושים צרכים בבית.

דילוג לתוכן