איך ללמד כלב לא לעשות צרכים בבית

איך ללמד כלב לא לעשות צרכים בבית

אנחנו אוהבים כלבים

Our Founder

הצעד הראשון ללמד את הכלב שלך לא לעשות את צרכיו בבית הוא לוודא שהוא בריא פיזית. אם אתה מבחין בסימנים מסוימים, התייעץ עם וטרינר לאבחון וטיפול.

כדי למנוע מהכלב שלך ללכת על השטיח או הרצפה, עליך להוציא אותם החוצה ברגע שהם מראים סימנים של צורך לעשות צרכים, ישנם כלבים נבונים מאוד שאפילו יגשו ליד דלת הבית ברגע שהם יצטרכו לעשות צרכים.

ישנן מספר דרכים ללמד כלב לא לעשות את צרכיו בבית. דרך אחת היא באמצעות הפקודה "כבוי". הבעלים צריך לומר לכלב, "לא", ואז להפנות את גבו במהירות לכלב. זה יראה לכלב שהוא צריך לצאת החוצה אם הוא צריך לעשות את צרכיו.

דרך נוספת היא ללמד אותם שהם צריכים לצאת החוצה כדי לקבל פרס. הבעלים צריך לקחת את הכלב לחוץ ולהציע פינוק כאשר הוא מסיים לצאת החוצה, להראות להם שליציאה החוצה יש תוצאה חיובית.

איך למנוע מכלב לעשות קקי בבית?

זו אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנשים שואלים על הכלבים שלהם. ישנן סיבות רבות לכך שכלבים עשויים לעשות זאת, ולא כולן ניתנות לתיקון. עם זאת, ישנם צעדים שאתה יכול לנקוט כדי למנוע מהכלב שלך להקל על עצמו בתוך הבית.

האינסטינקט הטבעי של הכלב הוא לסמן ולהריח את הטריטוריה שלו. אם אין להם אפשרות לעשות זאת בחוץ, לרוב הם ייצרו במקום בלגן בבית. הדרך הטובה ביותר למנוע התנהגות זו היא לספק להם אזור המיועד להם ולאן הם יכולים ללכת בכל פעם שהם צריכים להקל על עצמם ולעשות צרכים.

על מנת למנוע מכלב לעשות קקי בבית, יש צורך להבין מה גורם לבעיה מלכתחילה. זה עשוי להיות פגם במעיים של הכלב או בשלפוחית השתן, חוסר בסיבים תזונתיים, או אפילו חרדה. לאחר שזיהית מה גורם לבעיה, תוכל לנקוט בצעדים כדי לתקן אותה ולוודא שהכלב שלך לא יחזור שוב למחזור הזה.

מה יקרה אם לא תטפל בנושא הזה? קקי של כלבים הוא לא רק מסריח וגס, אלא יכול גם לגרום לטפילים וחיידקים לצמוח על השטיחים והרהיטים שלך. הדרך הטובה ביותר להימנע מכך היא נקיטת אמצעי מניעה.

קקי בבית היא בעיה נפוצה שלעתים קרובות משאיר את בעלי הכלבים ערים בלילה.

על מנת למנוע מכלב לעשות קקי בבית, חשוב לאמן את הכלב כבר מגיל צעיר. לכלבים יש אינסטינקט טבעי ללכלך את מרחב המחיה שלהם וצריך ללמד אותם שאסור להם לעשות זאת. אימון בית מתחיל בללמד את הגור שלך לאן מותר לו ללכת: בפנים, בחוץ או בטיולים.

שאלות ותשובות

אין ספק כי אילוף כלבים היא משימה מורכבת, אבל בזכות התמדה ועבודה נכונה התוצאות מגיעות בהתאם והכל יהיה מאולף ויהיה לכם וגם לכלב יותר כיף להיות ביחד.

מהן הסיבות העיקריות לכך שכלב עלול להתחיל לעשות את צרכיו בבית?

רוב הכלבים ילכלכו את הבית רק אם יש מצב רפואי בסיסי כלשהו שגורם להם לשלשול או שהם מציגים התנהגות חרדה. כאשר הם מרגישים מאוימים, הם עשויים לעשות את צרכיהם בבית כדרך לסמן את הטריטוריה שלהם.

רוב הכלבים לא יתחילו להטיל שתן או לעשות צרכים בבית ללא סימני אזהרה, אלא אם יש מצב רפואי בסיסי. אם אתה מבחין בשינויים כלשהם בהתנהגות הכלב שלך, קח אותו לווטרינר כדי שייבדק.

כמה זמן לוקח לכלב ללמוד להפסיק לעשות את צרכיו בבית?

גיל הכלב הוא אחד הגורמים החשובים ביותר לכמה זמן לוקח לכלב ללמוד להפסיק לעשות את צרכיו בבית. לכלב צעיר יותר, נניח בן 7 חודשים, עשויים לקחת שבועות או אפילו חודשים ללמוד את הטריק החדש הזה. אבל כלב מבוגר יכול להרים אותו תוך יום או יומיים.

הסיבה לכך היא שמוחו של גור צעיר יותר אינו מפותח כמו מוחו של גור מבוגר וטווח הקשב שלו קצר יותר.

מהן הדרכים הטובות ביותר לאלף כלב לא לעשות את צרכיו בבית?

ישנן מספר דרכים למנוע מכלב לעשות את צרכיו בבית. הדבר החשוב ביותר לעשות הוא לחזק את אילוף הכלב. שמור על שגרה עקבית וודא שאתה יודע את האותות של הכלב שלך כאשר הוא צריך לצאת החוצה.

הנה כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי למנוע מהכלב שלך ללכלך בפנים:

1) דאג לתזונה בריאה של הגור שלך

2) וודא שאתה מספק הזדמנות מספקת לגור שלך להקל על עצמו. מספר טיולים כמה שיותר גדול וארוך.

3) וודא שאין אזורים מלוכלכים בבית, שאותם הכלב אימץ כבר בתור “השירותים” שלו ולשם הוא יגש בכל פעם שהוא רוצה לעשות צרכים.

4) עקוב אחר התדירות שבה הגור שלך יוצא החוצה. חשוב להעלות אותה ולא לתת לו להתאפק יותר מידי.

5) תמיד תגמל התנהגות טובה עם שבחים, אהבה ופינוקים.

מה אחוזי ההצלחה של שיטות אלו ללימוד כלב לא לעשות צרכים בבית?

שיטות אלו יעילות במיוחד, הן מצליחות ברוב הפעמים כל עוד לא מדובר על בעיה רפואית אחרת של הכלב ותדירות הטיולים לצורך צרכים היא גבוה.

מחקר ב-Journal of Veterinary Behavior נערך כדי לתעד את אחוזי ההצלחה של שלוש שיטות שונות לאילוף כלב שלא לעשות את צרכיו מחוץ לאזור המיועד לו.

שיטה אחת הייתה אסרטיבית, שבה הבעלים היה נותן מכת חשמל קטנה אך לא מזיקה לחיית המחמד שלהם כשהם רואים שהיא עומדת לעשות את צרכיה במקום הלא נכון. השיטה השנייה הייתה טכניקת כליאה שבה הכלב היה כלוא באזור שהוא אסור. השיטה האחרונה נקראת "שב והסתכל", שם הבעלים היה עומד ליד חיית המחמד שלהם וצופה בהם עבור סימנים שהם עומדים ללכת.

המחקר מצא כי ישנם הבדלים משמעותיים בין כל שיטה בכל הנוגע ליעילות. לדוגמה, בעוד שכל שלוש השיטות הפחיתו את תפוקת הצואה בכ-80%, יחד עם זאת, יש כאלו שהעדיפו שיטות אחרות, הדרך הטובה ביותר הייתה לא לתת לכלב להתאפק.

דילוג לתוכן